Ida
    Hej! Jag är en tjej på 20 år, går 2:a på gymnasiet. Jag har fortfarande ett år kvar i gymnasiet och undrar nu om jag får bidrag till höstterminen eller måste jag ansöka om studiemedlet alltså bara bidrag utan lån.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Ida!

    Du måste ansöka för att få Studiemedel. Information finns på www.csn.se och här är direkt länk>>

    Det går bra att bara söka bara bidrag och inte söka lån. Om man vill söka lån, kan man söka en del och inte hela beloppet och man kan också ändra hur mycket man lånar - från termin till termin.

    Snabbguiden om Studiemedel finner du på den här sidan>>

    Bästa hälsningar

    ANNA