Vägledare SYV

    Hej Veronica,
    om du menar Planer för olika gymnasieprogram, så finns de att hitta och skriva ut - på www.gymnasieguiden.se

    Info om gymnasieprogrammen med exepel på yrken - gymnasieguiden.se/gymnasieprogram

    Programplaner för nationellaprogram:
    I programbeskrivningen - i texten - finns det länk till programplan för respektive program; t.ex Hantverksprogrammets beskrivning /finns också beksrivningar av varje Inritning inom programmet/ - och Programplan för HV>>
    ***

    Restaurang- & livsmedelsprogrammet

    Se programplan här.

    ***

    Handels- & administrationsprogrammet

    Se programplan här.

    ***
    På gymnasieGuiden finns, som sagt, beskrivning av alla gymnasieprogram och inriktningar på de program som har intirknintar, men VO har inga inriktningar. Programplaner med Programstruktur längst ner i varje programplan, finns för de Nationella programmen. Se t.ex programstruktur för VO:

    IB - ett Internationellt program; info på gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/IB

    och ang. IM - så är det Individuellt upplägg, alltså olika för varje elev. Så, det finns inte ngt. mer än beskrivning av behörighetsreglerna; och mål med studier på det programmet + lite regler kring hur länge man får läsa på just det programmet, t.ex... och om t.ex praktik får ingå... Se t.ex beskrivning av Programinriktat val>>