Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    vi kan tipsa om några bra hemsidor och råder dig även kontakta en EURES rådgivare (expert på Polen). Jag hittade 58 personer som kan svara på frågor om Polen på engelska men tyvärr ingen som kan svara på frågor på svenska. I listan här >> ser du vem av dem som kan svara på andra språk, t.ex franska, tyska och polska.

    Tips på hemsidor som vi bedömer som pålitliga och kan därför hänvisa till:

    Info om högre utbildning för utländska studenter i Polen finner man här >>

    Tips för dig som vill studera utomlands finner man här >>

    den här sidan finns det kontaktformulär för att kontakta Ministeriet för högre utbildning i Polen

    Polska Ambassaden har förhoppningsvis någon "utbildningsansvarig" på Ambassaden eller kan i alla fall hänvisa till rätt ställe, kontaktuppgifter till den är:
    Karlavägen 35
    114 31 Stockholm
    Tfn: 08-505 750 00
    E-post: [email protected]

    Jag hoppas att någonting i mitt svar blir till hjälp för dig!

    Om du själv hittar relevant information, var god tipsa oss - då har vi möjlighet att hjälpa fler!

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare