Milosz
    Jag har en fråga om prövning. Att vara behörig till Universitet den kommande våren behöver jag SVA3 betyg senast den sista november. Nu går jag i SVA1 kurs och kommer att sluta den i oktober. Min fråga är, kan jag göra SVA2 kurs på ett vanligt sätt (Oktober - 24 December) och göra SVA3 prövning i november så jag hinner med att få betyget? Jag menar, kan man göra SVA3 prövning innan att vara klar med SVA2. Mvh, Milosz

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej,

    det finns inga krav på att ha några betyg, när man anmäler sig till en prövning. Du får anmäla dig till prövningar, oavsett vilka tidigare betyg du har.

    Det kan dock vara svårt att klara godkänt nivå (E-betyg) på en kurs, om man inte har läst en "underliggande" kurs.

    Så mitt råd är att du anmäler dig till prövningen och jag hoppas att du klarar den.

    vänliga hälsningar

    Studie- och yrkesvägledare