Danne
    Hej. Jag är antagen och läser den första terminen som högskoleingenjör. Redan från gymnasiet hade jag bara E i matte 3 och 4. Saker och ting går inte bra alls, då jag fått F i nästan allt vi haft hittils, jag har inte satsat så jättehårt på allting förutom matten dock. Jag undrar om jag kan klara av den här utbildningen, brukar trösta mig själv med att jag kan spendera ett, eller två extra år att klara av det jag inte klarat. Går detta eller bör jag helt och hållet hoppa av? Mvh

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Danne ,

    det är i mångt och mycket en Ekonomisk Ftåga då CSN kommer inte bevilja fortsatt studiemedel om man ej uppvisar tillräckliga studieresultat ... Jag vet inte om du har råd att läsa utan studiemedel ...? Om du har råd kan du göra omtentor och spendera flera extra år på utbildningen, högskolorna brukar vara generösa på det sättet, men om du inte har råd, kommer du behöva skaffa jobb när studiemedel tar slut.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare