Zakarya

    Hej Jag har för ett litet tag sedan svarat på mitt slutliga gymnasieval och har bestämt mig för det gymnasiet jag ska gå. Jag undrar vad det menad svarsblanketten är behandlad och om man behöver göra något med den tillexempel som att skriva ut den och skriva under? Betyder detta också att jag till 100% att jag ska gå till den skolan jag valt när det är skolstart? Tack

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Zakarya,
    Olika gymnasieantagningskanslierna i olika delar av Sverige jobbar på lite olika sätt; därför går det inte att ge ett generellt svar - du bör i första hand läsa info på Hemsidan för gymnasieval där du gjorde ditt val; om ngt. är oklart - vänd dig gärna till personal på Ditt Gymnasieantagningskansli.
    Du kan också höra med den gymnasieskola som du tror du kom in på - de borde ju fått info om vilka elever som kom in på deras skola.

    Vänligen
    Julia syv

    Om du söker till gymnasiet i Lund, då är ditt antagningskansli - gymnasieantag. i Lund

    Du kan t.ex maila till dem och fråga om allt är OK med din ansökan.

    Allmänt gäller
    Om du fick besked ANTAGEN och svarade Ja, på frågan om du accepterar din plats, då borde allt vara OK.