SYV-besökare
    hej, jag har en deltagare i ett projekt - en ungdom som söker till yrkshögskola och där kräver de även Arbetsintyg från förra arbetsplatser. Deltagaren har haft många olika korta anställningar, många av dem timmar vid behov och minns inte ens alla de olika arbetsplatser. När hen ansökte fick hen svar att "arbetsintyg saknas" och sista dag att söka den yh är 16 april, ansökan är alltså gjort men arbetsintyg saknas. Blir personen automatiskt utesluten från ansökningsförfarandet eller vad händer? Tack på förhand!

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej,
    mitt förslag är att din deltagare bör ta kontakt med just den yrkeshögskoleutbildningen (med kontaktperson där) och förklara situationen. Hen kan också försöka få något arbetsintyg från någon arbetsplats som hen minns att hen har jobbat på.
    Mer kan man inte göra.
    Angående om man bli utesluten från urvalsprocessen eller inte pga man ej inkom med arbetsintyget är svårt att säga... kan bero på hur många sökande de har. Är det extremt många mycket kvalificerade och helt behöriga sökande, kan man tyvärr åka ut från urvalsprocessen om arbetsintyg saknas. :(

    Men ta kontakt med utbildningsansvariga och vi håller tummarna!

    Hälsningar
    D: