Hej Daniela,
    om du undrar kring antagning till gymnasial utbildning på Svenska-skolan-i-nairobi, då gäller följande:

    När det gäller ansökningarna så ansöker alla årskurser direkt till skolan via deras hemsida;
    Antagningen sker av personal på skolan. De antagningskriterier som de tittar på är följande:

    - Fungerande studieplan
    - Betyg
    - Personligt brev
    - Ansökningsdatum
    - Vilken kommun och skola eleven kommer från. Det finns en strävan efter en spridning i landet och bland skolor och även efter balans mellan antal killar och tjejer som läser på skolan.
    Hör av dig till skolan direkt - om du har fler frågor och funderingar. Ha en fin dag!

    Vänliga hälsningar/Kind regards
    ANNA