Marlin
    Hej! Jag jobbar på en gymnasiesärskola där en del elever läser svenskt teckenspråk 1 och 2. Min fråga är hur man lägger in det i studieplanen?
    Poängen blir mer än 2500. Mvh Marlin

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Martin

    här>> är snabblänk tiII info på SkoIverkets hemsida där svar på din fråga finns.

    I den individuella studieplanen för en Elev på Gysär noterar man bland annat:

    Och till höger på sidan (länk ovan) - finns det också

    • Marlin : Räknas det som utökat program då? Även om teckenspråk är elevens modersmål?
    • Mikael : Om det bIir mer än 2500 poäng, borde det i så faII vara Utökat program. Exakt viIka kurser man skriver som U-kurser, kan variera. Kanske kan ni sätta andra kurser som U-kurser och inte just teckenspråk. Tips: ställ din fråga på http://www.gymnasiesarskola.se/forum/ som specialiserar sig på just Gysär. )