Henrik
    På högstadiet här i Stenhamre har vi mentors system. Två mentorer får alltså ansvar över en klass. Innebär bl.a ansvar över utvecklingssamtal, mentorstid, klagomål etc. Men hur är det på gymnasiet?

    Sorry för alla frågor.

    Med vänlig hälsning,

    Henrik

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Henrik!

    På gymnasiet kan det vara olika, beroende på vilken skola du läser på. Oftast finns det klasslärare/mentor för varje klass. Kan också finnas två eller till och med tre mentorer per klass. Beror också på hur stor klassen är. Du får hemskt gärna ställa den här frågan till alla de gymnasieskolor som du funderar på att söka till. En perfekt fråga att ställa till om man t.ex går på öppet hus. Inte alla gymnasieskolor, men många - har öppet hus under Omvalsperioden.

    Om den skola som du är mest intresserad av, inte har öppet hus nu, under resten av läsåret - kontakta dem via telefon eller epost och ställ dina frågor, bl a om mentorer/klasslärare.

    Önskar dig lycka till med dina studier och ditt gymnasieval!

    L. :)

    Liselotte