Martina

    Hej! Jag undrar hur ni ser på arbetsmarknaden för bibliotekarier? Jag vill gärna jobba som bibliotekarie, men eftersom samhället digitaliseras allt mer kanske dagens bibliotek kommer att ersätts av annat. Har funderat på att plugga en kandidat i systemvetenskap för att få en bred grund inom IT och sedan gå en master i informations- och biblioteksvetenskap. Vad tror ni om den kombinationen av kurser/program? Tack på förhand!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Martina,
    jag tycker du har en bra plan: genomtänkt och som bör "hålla inför framtiden" vad gäller förändringar på arbetsmarknaden.
    Du kan också be studievägledare och utbildningsansvariga (inom det aktuella kunskapsområde) om tips och råd; de är mest insatta i vad man tror kommer hända inom "deras område", bl.a vad gäller förändringar på arbetsmarknaden.