Saga
    Hej! Jag funderar på att plugga utomlands (Portugal/Italien) i vår men är lite osäker på exakt hur jag ska gå tillväga. Jag vill egentligen bara gå en kurs men vet inte var jag hittar såna och om det ens är möjligt. Sedan är den också en fråga om pengar, kostar alla utbilningar utomlands? Tack på förhand

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Saga,
    börja med att kika på studera.nu/studera-utomlands/pa-egen-hand/lander-a-o/portugal och studera.nu/studera-utomlands/pa-egen-hand/lander-a-o/italien.
    Din fråga är väldigt "bred", ex. skriver du inte inom vilka kunskapsområden du vill läsa - är det språk, ekonomi, turism eller läkarprogrammet du vill läsa? Du skriver att du vill bara gå en kurs - inom vilket kunskapsområde bör den kursen ligga?
    Kan du italienska och/eller portugisiska så att du kan studera på de språken?
    Har du vänner/bekanta/släktingar i de länderna så att du skulle kunna bo hos dem och/eller få hjälp där på plats?
    Fundera på de frågorna som jag skriver här ovan.
    Vänligen
    ANNA