Waranya
    Kan man till exempel gå de 3 första åren och ta ut en kandidatexamen på ett universitet och sedan välja att läsa de 2 sista påbyggnadsåren (master/magister) någon annanstans.

    Och om jag t.ex. gör så (då inom ekonomi) och läser de återstående 2 åren på Göteborgs universitet, får jag även ansöka om en civilekonomexamen då i samband med masterexamen? Eller måste jag under alla mina 5 studieår ha studerat på Göteborgs universitet för att kunna ansöka om civilekonomexamen?
    Detta för att jag inte vill läsa programmet i sig, men eventuellt kanske ha möjlighet att ta ut examen ändå?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej, Waranya!

    Man får läsa påbyggnadsåren /master-magister/ på en annan högskola/universitet, än den högskola där man läste grundutbildning (kandidatexamen).

    Om huruvida du med det upplägget kan ta ut Civilekonomexamen från Göteborgs Universitet eller inte - får Studievägledare på Göteborgs Universitet svara på. Kontakta Studievägledning på GU, här får du Epostadress:

    [email protected]

    Med vänlig hälsning

    Mikael SYV