Hej Linn,

    programmet som är Totalt på 210 poäng, är inte alla de poängen på en och samma termin. detsamma gäller också 300 högskolepoäng; som ej kan läsas på en och samma termin.300 hp läser man på heltid på 10 terminer, 5 år.

    Så som reglerna ser ut, i alla fall så som Antagning.se förklarar, så kan man "uppta", dvs "boka in sig på" ETT ANTAL utbildningar som SAMMANLAGT uppgår till 210 poäng PER TERMIN. 210 högskolepoäng PER TERMIN = sju stycken Heltidsutbildningar ELLER 14 stycken halvtidsutbildningar.

    Om du är osäker, kan du ringa och prata med personal på Antagning.se - tel.nr är 0771-550720 och tel.tid på vardagar från kl.9 till kl.16.

    Bästa hälsningar

    ANNA

    Fyra reservplatser borde det inte vara ngt. problem att ha... då varje utbildning kan ej uppgå till mer än heltidsstudier, dvs max 30 högskolepoäng per termin; på så sätt uppgår fyra utbildningar till max 120 högskolepoäng per termin, och det ligger under gränsen på max antal poäng som man får stå i "kö" till.

    • : Linn Tack! Så jag kan alltså svara "ja" till en heltidsutbildning på totalt 210p samtidigt som jag tackar "ja" till 4 reservplatser som är på 300p?
    • Anna : Jag tror det. Men det är Antagning.se som bestämmer. Antagning.se sätter reglerna kring hur mycket man kan "stå i reserv" på; och eftersom det är deras regler, kan de också ändra dem. Därför är det bäst att läsa info på Antagning.se och är man osäker, fråga personal som jobbar på Antagning.se - och lycka till med dina studier!