Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Anna,
    gymnasiet är frivilligt att läsa på. Man kan hoppa av gymnasiet när som och söka jobb. I Sverige får man jobba från det att man fyller 13 år.
    Men pga du inte är myndig än, måste du samråda med dina vårdnadshavare; jag antag att det är dina föräldrar som står för din försörjning och de har också ansvar för dig.
    Tackar man Nej till erbjuden gymnasieplats, har man i så fall ingen plats... Vad ska du göra i stället för att gå på gymnasiet?

    Hälsningar

    Mikael syv