Daniel SYV

    Hej Anne,

    det jag tror är: att det är "bästa" eller "mest fördelaktiga" som man söker med - eller rättare sagt, att man söker i ännu en urvalsgruppe, men söker fortfarande "kvar" ännu i andra urvalsgrupper. Men det kan vara bra att noga läsa på Karolinska Institutets hemsida och om ngt. är oklart, är det bäst att kontakta de ansvariga för TAPIL - då det är "alternativt urval" som lärosätet bestämme över själv.

    Det kan inte vara så att man "förlorar" på att söka i TAPIL. Det måste vara så att i fall man uppfyller de villkor som ställs för att kunna söka i TAPIL, så får man ÄNNU EN CHANS, i ännu en urvalsgrupp. Ngt. annat kan jag inte tänka mig. Men eftersom TAPIL är, som sagt, Alternativt urval som varje högskola/universitet bestämmer över själva, på egen hand - kan det vara fördelaktigt att med frågor om TAPIL kontakta skolan direkt. :)

    Hälsningar
    Daniel SYV