Alex
    kan jag bli civilingenjör om jag går i Teknikprogrammet inr samhällsbyggande och miljö?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Alex,
    civilingenjörsprogrammen på högskolenivå kräver för särskild behörighet bland annat godkända betyg i gymnasiala kurser Fysik 2 och Matematik 4 och ofta även i Kemi 2. Alla de tre kurser läses som Obligatoriska på inriktningen Teknikvetenskap.

    Det är dock inte förbjudet att välja (om din skola ger möjlighet till det, vilket på förhand inte kan garanteras) läsa de kurser även om man går en annan inriktning på Teknikprogrammet.

    Vill du garanterat få läsa kurser som krävs för särskild behörighet till civilingenjörsutbildningar, är det inriktning Teknikvetenskap >> som gäller.
    Vänligen
    ANNA