marko
    Hej!

    Har avslutat min utbildning på ekonomiprogrammet. Funderar på att läsa till Civ ingenjör Industriell ekonomi.

    Har förstått att jag måste/bör läsa ett basår för att få full behörighet. Kvittar det om jag läser Tekniskt eller naturvetenskapligt basår?

    Tack för du tog dig tiden att läsa frågan!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Marko,

    i behörighet till civilingenjörsprogrammet ingår inte Biologi och i naturvetenskapligt basår ingår biologi; därför är ett tekniskt basår bättre anpassat till att senare läsa till civilingenjör ... Men det är möjligt att bli behlrig både på det tekniska och naturvet.basåret (på ren svenska: kommer du läsa biologi "i onödan" på ett naturvet basår).