Marcus
    Hej!

    Jag har i framtiden tänkt att läsa ekonomi kandidatprogram på lunds universitet. Efter att nydligen ha tagit studenten vill jag inte börja plugga direkt men är sugen på att läsa någon kurs. Till hösten frunderar jag på att läsa kursen nationalekonomi på Stockholms universitet som är på 30hp (15hp Mikroteori med tillämpningar och resterande 15hp Makroteori). I ekonomiprogrammet på lu ingår också nationalekonomi, men den är upplagd annurlunda (11hp Mikroekonomisk teori med tillämpningar, 9hp Makroekonomisk teori och ekonomisk politik, 5hp Finansiell Ekonomi och 5hp internationell ekonomi)

    Skulle det gå att tillgodoräkna kursen om det är så att jag börjar läsa ekonomi på lu i framtiden eller riskerar jag att behöva läsa ungefär samma kurs två gånger?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Det är upp till de ansvariga för programmet att svara dig. Om du kommer in på ett program, kan du ansöka om Tillgodoräknande av tidigare utbildning och får då svar. Tills det blir aktuellt, kanske den kursen inte längre ingår i programmet, ersatt av annan kurs. Annars så får du kanske repetera och kunna det väldigt väl.