Elvira
    Hej! Jag läser just nu socialt arbete på distans och har förstått att det är den första kursen man läser på socionomprogrammet. Jag har tänkt att söka till det programmet till hösten och undrar då om jag hoppa över termin 1 eller om jag måste börja om från början ?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Elvira,

    om du kommer in på socionomprogrammet, kan du ansöka om "tillgodoräknande av tidigare utbildning" - och du får då svar från de utbildningsansvariga om du kan hoppa över några kurser på socionomprogrammet eller inte.
    Vänligen
    Julia