Linus
    Hej!

    Är sugen på att söka till handelshögskolans ekonomiprogram. Försöker förstå mig på vilket antagningssnittet är. Jag har läst att de kräver att man minst har 17,0 i snitt för att bli antagen, och att inte meritpoäng tillgodoses. När jag kollade ytterligare antagningsstatistik låg snittet på 19,7 ungefär, är även det räknat utan meritpoäng, tror ni?

    Med meritpoäng inräknat ligger mitt snitt på ungefär 19,8, utan meritpoäng på 17,3, är det möjligt att komma in på handelshögskolan med de betygen?

    Tack så länge!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    HHS i Stockholm är en privat högskola och kan självmant ändra behörighetsreglerna - så det är bäst att kika på deras hemsida eller kontakta personal på just den skolan. Sist jsg kollade krävde dem att man har lägst C betyg i kurserna och att de inte accepterar meritpoängen. Sedan uppstår det konkurrens om studieplatser och hur höga betyg som kommer ge plats går inte att säga på förhand.