Olivia
    Vi ska skriva ett gymnasiearbete om identitet som kan kopplas till det regionala. Det tydligaste temat är identitet, hela arbetet ska bygga på det. Identitet kan vara allt från individnivå till samhällsnivå osv. Sen ska det kopplas regionalt, alltså så ska jämförelsen ske på ett regionalt plan. Tillexempel "Hur skiljer sig Stockholm från Umeå" (kopplat till syftet som är identitet).
    Jag behöver alltså hjälp med ämnen till mitt arbete, en frågeställning.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Olivia,

    du skriver i din fråga - "Hur skiljer sig Stockholm från Umeå"? - det är en frågeställning som ni kan försöka svara på med GA, gymnasiearbete.

    Studie- och yrkesvägledare är inte expert på att skriva gymnasiearbete; inte expert på identiteter heller. Mitt förslag är att du/ni kommer på några frågeställningar och presenterar dem till er handledare för Gymnasiearbete. Det är ändå handledaren för GA som kommer att gokänna /eller underkänna/ ert GA. Det är inte exakt vetenskap, handledaren kommer att göra en Bedöminig, och hans/hennes bedömning kan skilja sig från t.ex min bedömning.
    Och det är inte jag, utan er handledare för GA som ska sedan godkänna /eller underkänna/ ert arbete, därför är det mycket bättre att samråda med handledaren.

    Bästa hälsningar och lycka till i ert GA!

    ANNA