Felicia
    Hej,

    Jag går sista året på gymnasiet och ska nu bestämma mig för vad jag ska skriva om i mitt gymnasiearbete.
    Jag är väldigt intresserad av marknadsföring och sport och vill därför gärna skriva om någonting som behandlar de två "ämnena" för att både koppla det till min ekonomilinje men även till det jag tycker är intressant men jag vet inte vad jag ska skriva om.
    Därför frågar jag nu efter tips på ämnen som handlar om någonting med sport och marknadsföring.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!

    SYV är inte expert på Gymnasiearbete, Marknadsföring eller Sport, men jag kan ändå försöka mig på ett förslag på temat för gymnasiearbete... - Sponsring: företag och organisationer kan marknadsföra sig genom att sponsra enskilda idrottare, vissa tävlingar, idrottsgrenar (olika typer av sporter) eller idrottslag (exempelvis fotbollslag).
    Hur stor del av företagets budget som går till sponsring av idrott, t.ex jämfört med som det var för 10 år sedan? och vad tror du det blir för utveckling inom sponsring i framtiden?

    *****
    Ännu ett förslag:
    Undersök Reklam inom OS, Olympiska Spelen. Förut fanns det förbud mot reklam inom OS. Nu för tiden är det tillåtet. Ta reda på när förbudet togs bort och varför och hur mycket pengar som "ligger" i reklam inom OS; vem tjänar och hur mycket på reklam inom OS? Du kan t.ex begränsa på "Reklam/marknadsföring av svenska företag inom OS" eller inom "en enskild idrottsgren".

    Studie- och yrkesvägledare