anna
    Jag behöver hjälp med att hitta en passande utbildning eller knuff i rätt riktning angående jobb. Har velat hitta en passande utbildning eller ett yrke som skulle passa mig sedan studenten men vågar inte hoppa på en utbildning som jag inte vet känns hundra. Kan inte riktigt få ihop vilket yrke som skulle passa helt enkelt. Jag är intresserad av att skriva till viss del, organisera, människors beteende, marknadsföra(ej att stå och sälja muntligt). Göra bra presentationer, typ tänka ut hur man ska få människor intresserade, vilja köpa och få bra intryck. Gillar att jobba fysiskt men också att göra kreativa arbeten, tänka och skriva, beskriva osv

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Anna,

    kika gärna på yrken Digital marknadsförare >> och Digital kommunikatör >> samt Eventkoordinator >> och kankse också på Skribent >> och Språkyrken >>.

    Titta annars på olika yrken på www.framtid.se - det finns ca 2000 yrkesbeskrivningar där... förhoppningsvis hittar du några yrken som är av intresse för dig.

    Hälsningar

    Daniel SYV

    Ett annat sätt att "approacha" problemet är att titta på utbildningar - och se sen vad man kan bli "på det"... se t.ex på www.yhguiden.se - yrkeshögskoleutbildningar är ofta ganska korta och praktiska, upp till max 2 år, ofta 3 terminer eller t o m kortare än så. OBS! att det kommer nya YrkeshögskoIeutbildningar att dyka upp i mitten på februari 2017... så det gäller att titta in på sidan senare också!

    Du får gärna "kasta ett öga" på en ny studieform (finns sedan 2015) - KKU >>