Man kan hoppas att sen ansökan öppnas till utb man vill söka eller så söker man under nästa ansökningsperiod.

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Ceren,

    det är som Anna har svarat: högskoleutbildningar har fasta ansökningsperioder. Men om för få sökte som är behöriga, kan ansökan återöppnas som Sen Ansökan. i annat fall är man välkommen att söka nästa gång ansökningsperioden äger rum.

    Kika också på andra utbildningsformer, t.ex se vad som finns inom yrkeshögskolan - www.yhguiden.se

    många yh-utbildningar har sista ansökningsdagen 15 maj men inte alla - vissa har ännu senare asökningsperiod.