Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Ali, jag förstår att du vill ha full merit för moderna språk. Dock har jag svårt att tro att det är möjligt att hinna med tyska 3&4 innan du tar studenten.

    Jag tycker i alla fall att du kan fråga på din skola om de är beredda att göra anpassningar och ge dig t.ex möjlighet att göra prövning i tyska 4 senare på våren.

    Ett annat upplägg som i princip är möjlig är att du byter undervisnings grupp till tyska 4 redan nu och sedan gör prövningar i både tyska 3&4 senare under vårterminen ... Men det är inte din rättighet och jag kan inte lova dig att det går att ordna men fråga på skolan, börja med din läraren tyska och prata sedan med SYV på ditt program. Lycka till!

    Studie- och yrkesvägledare