Ella
    Jag skickade in mitt gymnasiearbete till min lärare och fick betyget F för att den inte uppfyllde kriterierna för ett godkänt gymnasiearbete. Jag frågade vilka kriterierna saknades då sa läraren att jag fick F för att jag har slarvat under året och missat deadlines och möte med handledare. Så mitt skriven gymnasiearbete fyller alla kriterier alltså frågeställning, metod, teori, resultat, slutsats, abstrakt, allt. Men bara för att jag har missat deadlines och möte med handledare kommer jag få F. Låter det som en rimlig orsak att ge mig F ?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Ella,

    vad jag tycker kommer tyvärr inte spela någon som helst roll. Ställ din fråga till rektor på din skola, är mitt råd.
    SYV har ingen möjlighet att påverka lärarens betygssättning, bl.a för att hen saknar kompetens inom det område.

    Du får gärna återkomma sen och berätta vad du fick för svar från rektorn. Lycka till!
    Vänligen
    ANNA