emilia

    Hej, jag funderar på att söka till universitet i England i höst men jag går samprogrammet nu och förstår inte med vilka betyg det är som jag ska söka i UCAS med. Söker jag med merit, merit konverterad till ib poäng eller är vissa ämnen viktigare än andra för en specifik kurs och hur fungerar det med predicted grades? Tacksam för svar

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Emilia,
    jag beklagar, men vi på fråga syv har inte den kompetensen.
    Nu är också "Brexit" på tapeterna... och vad det i praktiken kommer att innebära när svenskar vill söka till Brittiska skolor, vet vi inte alls.
    Det enda vi kan göra här på Fråga syv är att hänvisa dig till info på svenska högskolornas gemensam hemsida: studera.nu/studera-utomlands/pa-egen-hand/lander-a-o/storbritannien.