Gabriella
    Jag ska söka in till universitet och personligen tycker jag det är viktigt att det finns möjlighet till att studera utomlands. I detta fallet är utomlands England. Jag har försökt ta reda på om socionomprogrammet i både Malmö och Lund erbjuder utomlandsstudier till just England men jag har inte hittat något där jag tydligt förstår och undrar om ni hade kunnat hjälpa mig hitta denna informationen. Tack.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Socionomprogrammet är utbildning som är helt inrikrad på den Svenska arbetsmarknaden, därför tror jag inte att det ingår utbytestermin med möjlighet att läsa utomlands - du kan kontakta de studievägledare som jobbar på socionomprogrammen och fråga - jag tror du får svar att inga utlandsstudier ingår.

    Studie- och yrkesvägledare