Skolkarn123

    Hej, I år hade den sista som kom in på läkarprogrammet i Solna 1.70 på högskoleprovet. Innebär det att alla som skrev högre poäng än 1.70 kom in på utbildningen? Vi säger att jag skrev 1.75 på hp (vid detta urvalsexempel) då hade jag också kommit in på utbildningen, eftersom det rangordnas uppifrån och ner?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Ja, det stämmer. Om antagningsgräns blev 1.70 då har alla som haft högre resultat på högskoleprovet kommit in och minst en sökande med 1.70 kom in.

    Studie- och yrkesvägledare