Mikael SYV på FrågaSYV

    Hejsan, du viII veta om utbildning till Obduktionstekniker.

    Du får gärna se yrkespresentation på http://www.framtid.se/yrke/obduktionstekniker

    Utbildning tiII Obduktionstekniker kan finnas inom yrkeshögskolan >>. Just i dagens Iäge finns det inte någon sådan utbildning men vi hoppas att Myndighet för yrkeshögskolan beviljar den inom kort. Information om vika nya YrkeshögskoIeutbiIdningar som kommer att starta, förväntas bIi tiIIgängIig i mitten av februari 2017 efter beslut från Myh (Myndighet för Yrkeshögskola) den 8 febr 2017.

    AIIa yrkeshögskoIeutbiIdningar med beviljade framtida starter kommer att synas på www.yhguiden.se - titta in på sajten i mitten av februari och senare. Det är inte aIIa yrkeshögskoIeutbiIdningar som beviljas den 8 febr 2017, utan de kan beviljas även senare.

    Med vänlig hälsning
    MikaeI SYV