Lisa

    Hej! Jag har en högskoleexamen som hälsopedagog, men i nuläget är det svårt att få jobb inom det yrket pga konkurrens. Jag tog examen 2016. Istället funderar jag på att utbilda mig till arbetsmiljöingenjör, där det finns en större möjlighet att hitta jobb enligt olika prognoser. Dock har jag bara hittat en yh-utbildning på distans genom Folkunivetsitetet i Göteborg på två år. Vad finns det för utbildningsalternativ för att bli arbetsmiljöingenjör? Eller liknande? Eftersom jag redan har studerat i tre år vill jag helst ha en kortare utbildningslängd. Därav tror jag på yh-utbildningar. Tack på förhand! Vänlig hälsning Lisa

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Lisa,

    Relevanta utbildningar som leder till yrket Arbetsmiljöingenjör - kan finnas på högskolenivå och på yrkeshögskolenivå. Utbildningar inom yrkeshögskola kan i vissa fall rikta sig i första hand till redan yrkesverksamma personer med ansvar för arbetsmiljö- och/eller yttre miljöfrågor inom företag eller organisationer men även andra personer som arbetar med liknande frågor kan också ha intresse av att genomgå hela eller delar av arbetsmiljöingenjörs-utbildningen.

    En yh-utbildning som jag vill tipsa om - utbildning/folkuniversitetet-goteborg/arbetsmiljoingenjor