A
    Hej! Går det lika bra att söka universitet i ett annat land med tex natur natur? Är det enkelt?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det finns många exempel på att eleverna med examensbevis från nationella svenska program söker till universitet i utlandet och många av dem kommer också in. Man måste dock vara beredd på att söka information på egen hand, och vara mycket aktiv i t.ex ordande av bostad och studieekonomi och vara beredd att ta risker och även på att dra på sig en hel del skulder. Det finns annars också företag som åtar sig hjälpa till med att ordna studier utomlands men jag kan inte gå i godo för dem.

    Studie- och yrkesvägledare