Oliver
    Hej!

    Jag vill kombinera en svensk examen med en internationell på universitetsnivå, jag vill ta grunden i Sverige och min master utomlands på ett topp universitet. Hur gör jag detta? Jag vill bli civilingenjör. Ska jag gå civilingenjör 3 år och sen prata med skolan om att läsa resten vid en annan skola?
    Mvh

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Svenska civilingenjörsprogram är femåriga. I något program kan möjlighet till utbytesår ingå - du får gärna se info på lärosätenas egna hemsidor och ta kontakt med studievägledare på just de aktuella utbildningar.

    Studie- och yrkesvägledare