Anonym
    Hej!

    Jag läser nu grundlärarutbildningen inriktning fritidshem, där jag också blir behörig idrottslärare. Jag skulle vilja läsa till någon form av specialanpassad idrott där man kan undervisa elever med olika funktionsnedsättningar, vet ni vilka kurser som ger mig behörighet till detta?
    Samt om jag vill bli behörig i svenska i årskurs 1-6, vilka kurser kan man läsa då?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Nej, tyvärr. En sådan detaljerad kunskap om lärarutbildningar och lärarbehörigheter är det bara studievägledare på lärarutbildningar som har.
    Du måste vända dig till studievägledare på lärarutbildningar. Du kan också testa få svar från Skolverkets avdelning för lärarlegitimationer.

    När du får svar på dina frågor, får du jättegärna dela med dig av info till oss!

    Vänligen
    Lycka till!
    ANNA