Milla SYV på FrågaSYV

    På inriktningen Ekonomi på EK läser man mer matte t om matte 3 och brukar också ofta prova på företagande, UF; det gör man inte på inriktningen Juridik eller på Samhällsvet.programmet.

    Och på EK läser man, dessutom juridiska kurser som obligatoriska.

    Studie- och yrkesvägledare
    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Pontus,
    skillad mellan EK och SA är inte så jättestor. Jämför programplaner för Ekonomi respektive för Samhällsvet.programmet. Många kurser är identiska - alltså, obligatoriska på båda program, men finns vissa program och inriktnings-specifika kurser (jämför programplaner - länkarna till dem finns ovan).

    Vänligen
    L.

    Liselotte