Nej, Anton,

    tyvärr så finns det inte någon motsvarande kurs och man kan därför inte läsa upp betyg i Datorkunskap.

    Det är det svaret som en expert på Universitets- och högskolerådet ger. Vi beklagar detta men inte kan göra ngt åt saken.

    ANNA

    • Anton : Okej, vad synd! Kan man göra någonting annat för att få bort den i betygsystemet. Den kommer helt enkelt att vara kvar där och man kan inte göra något åt den?
    • Anna : Ja... det är nog så att det inte finns ngt. man kan göra. Högskoleprovet ger dig en extra chans att komma in på högskola, men det vet du kanske redan. Sedan kan du också se om någon form av Alternativt urval kommer att finnas på den högskoleutbildning dit du vill komma in. Känner du till "alternativt urval"?
    • Anna : http://www.fragasyv.se/info/alternativ-antagning-hogskola