daniel
    Hej, Jag tänkte börja läsa kemi 1 och biologi 1 (200poäng)
    Är det en bra början eller kan det vara en idé att lägga till ytterligare kurser?
    Jag arbetar idag 100% men har gott om fritid att lägga på studier.

    Mvh
    /Daniel

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Heltidsstudier motsvarar 40 timmar per vecka. Om du har ca 20 timmar varje vecka som du kan lägga på studier, kan du läsa på halvtid och klara av kemi1 och biologi 1 på 20 veckor.

    Jag tycker att läsa på halvtid vid sidan av heltidsjobb är lagom. Läser man mer, kan man riskera överanstränga sig eller inte klara av att få godkända betyg. Men det är mycket individuellt och det finns exempel på folk som läser på heltid vid sidan av ett heltidsjobb. På heltid läser man 20 gymnasiala poäng per vecka och bör klara av kemi& biologi 1 på tio veckor i så fall.

    Studie- och yrkesvägledare