Hej Sandrine!

    Du kan i Programplanen för Naturvetenskapsprogrammet här >>> se vilka kurser som får läsas som proramfördjupande på NA-programmet.

    Beroende på vilken inriktning på NA man läser, blir det 200 eller 300 poäng programfördjupning och vilka kurser av de som får läsas som varje skola erbjuder - måste man få reda på just den skolan. Det kan stå på skolans hemsida ... men om det inte gör det, tar man kontakt med skolan och frågar. Kontaktuppgifter till Katrinelundsgymnasiet finner du här >>> och tänk på att det kan spela roll vilken inriktning man läser (de kurser som läses som inriktningskurser kan läsas som programfördjupande på den andra inriktningen).

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig! Hör gärna av dig om andra frågor dyker upp!

    ANNA

    Programfördjupning - är ett antal gymnasiala poäng (olika på olika program och ibland även olika på olika inriktningar inom ett program) som är obligatorisk att läsa men alla i klassen läser inte alltid samma kurser (viss frihet finns att välja - bland de kurser som varje enskild skola kan erbjuda). När man väljer till gymnasiet, kan man på förhand få reda på vilka programfördjupande kurser (och även kurser inom Individuellt val) som skola kan erbjuda välja bland... och utifrån det, välja vilken gymnasieskola man söker till i första hand.