Matilda
    Hej!
    Kan mi förklara utförligt vad IB är (förutom att det är en internationell utbildning på engelska)? Vad finns det för inriktning(ar)? Hur ser strukturplanen ut och hur "översätts" den till svenska (likvärdig svensk kurs, poäng m.m)? Tack!

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Matilda!

    Beskrivning av IB finns på Gymnasieguiden.se - snabblänk är här>>

    IB finns på ca 30 gymnasieskolor i Sverige, på vilka skolor IB finns idag, kan du se här>>

    Det är som du själv skriver ett Internationellt program och det är inte Sverige som bestämmer om den utbildningen utan av International Baccalaureate Organisation, IBO, i Schweiz, och här är deras hemsida: http://www.ibo.org/

    Om vilka kurser som ingår i IB, kan du läsa här>>

    Du kanske finner det intressant att läsa vad personal som jobbar på iB skriver om den utbildningen, läs i så fall "Röster om IB", snabblänk är här>>

    Bästa hälsningar

    L. :)

    Liselotte