Pontus

    Hej, Jag funderar på ett tekniskt basår på Chalmers då betyget inte kommer att räcka till. Jag har redan behörighet till alla program på Chalmers så det skulle endast vara för gratisplatsen. Jag såg antagningsstatistik till exempel 4.11 för teknisk design men detta betyder ingenting för mig då jag inte vet vad det maximala man kan få är och jag hittar ingenstans på internet vad det är. Så min fråga är viket det maximala värdet för att söka gratiaplatsen är så att jag kan se hur svårt det skulle vara att komma in på de olika programmen. Tack!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Som framgår av FAQ på Chalmers hemsida så är 5:a det högsta betyget man kan få när man läser tekniskt basår på Chalmers.