Choon-Hee
    Jag har en fundering kring matematik.

    Går just nu andra året på Samhällsprogrammet men skulle väldigt gärna vilja bli läkare och då behöver en ju minst Matematik 4 (har jag för mig), måste därför läsa på komvux efter att jag är klar med skolan.

    Jag har valt till så att jag ska läsa Matematik 3b, men enligt komvuxs hemsida (när man kollar på förkunskapskraven) står det Matematik 3c eller motsvarande. Går det att läsa Matematik 4 om en har E eller högre betyg i Matematik 3b eller blir jag tvungen att läsa Matematik 3c på komvux innan jag kan läsa Matematik 4?

    Alltså, räknas Matematik 3b som motsvarande i denna fråga?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Ja, matematik 3b och 3c båda ger behörighet att läsa matte 4. Så, om du får godkänt betyg i matte 3b, blir du behörig att läsa matte 4.