Erik
    Jag går nu första året i teknikprogrammet och är tveksam på vad jag ska välja för inriktning. Jag är intresserad av datorer men samtidigt gillar jag ej fysik :(. Jag gillar dessutom att rita och är hyfsad intresserad av matte. Dock har jag just nu D+ i matte.
    Så frågan är vad jag ska välja? och ville då ta hjälp av en syv!, tack i förhand!
    • Anna : Vilka inriktningar på Teknikprogrammet erbjuder din gymnasieskola?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    Teknikprogrammet på gymnasiet << har fem inriktningar. Men jag vet inte vilka av dem som din gymnasieskola erbjuder. Om din skola erbjuder alla de fem inriktningar - så är det som du skriver att du inte gillar fysik och gillar datorer... utifrån den informationen - rekommenderar jag undvika inriktning Teknikvetenskap<<, där man läser fysik 2 som en obligatorisk kurs.

    Inriktning Info-och medieteknik<< låter som det bästa alternativet för dig, känns det som.

    Kika gärna på programplan för TE>> där du ser alla inriktningskurser på alla inriktningar samt vilka kurser som får läsas som Programfördjupande på TE.

    bästa hälsningar

    ANNA