Daniel SYV

    Hej Nova,
    både HA och HT är yrkesprogram och båda har 2 inriktningar att välja på - på så sätt är de "lika". Inom alla yrkesprogram ingår minst 15veckor praktik, APL, arbetsplatsförlagd lärande.
    Om HT, programplan finns här, kan du läsa på gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/HT
    Om HA, programplan finns här, kan du läsa på gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/HA

    EXEMPEL PÅ YRKEN som kanske är av intresse för dig som funderar på att söka till Hotell/Turism

    EXEMPEL PÅ YRKEN som kanske är av intresse för dig som vill söka till Handel&Admin-programmet