Linnea
    Hej på VO programmet fanns två val man kunde göra. Antingen som lärling eller bara VO programmet. Jag valde lärling. Vad innebär detta och vad är skillnaden mellan de? Är de sant att jag kommer lära mig mindre i skolan (tex matte o sånt) om jag väljer lärling? eller lär man sig lika mycket? Men vad gör de som valde VO programmet när vi lärlingar praktiserar?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Linnéa!

    Gymnasial lärling är ett annat sätt att lära sig. Det innebär att man läser Yrkeskurserna på arbetsplatsen, medan de andra (som läser på ett traditionellt sätt) läser yrkeskurserna i skolan.

    Den finns en bra förklaring om vad det innebär att läsa som gymnasial lärling på www.gymnasieguiden.se och här >>>> är en direkt/snabblänk till en plats på GymnasieGuiden där just den info finns.

    Jag ber att du läser på den här sidan

    och sedan är du välkommen att höra av dig igen, om det är ngt som är oklart eller om nya frågor dyker upp!

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare