Hej Rafed,

    Med Profi "idrott" kan en gymnasieskoa mena nästan vad som helst. Det kan vara RIG - riksidrottsgymnasiet (elitidrott) eller så kan det vara "möjlighet att välja till Idrott och hälsa 2" som en valbar kurs, för de elever som vill det.

    Många gånger står det på skolans hemsida vad de menar me olika profiler. Annars så frågar man personal på skolan. Det är en mycket bra fråga att ställa när man går på Öppet hus.

    Bästa hälsningar

    ANNA