Hej,

    du får gärna se på >>yrke/receptarie och >>yrke/apotekare och jämföra vilka arbetsuppgifter som de två yrken brukar utföra. :)

    Allmänt kan man säga att apotekare har högre befattning, fler befogenheter och högre lön. Men det är också mycket svårare att komma in på apotekarprogrammet. Det är lättare att komma in på receptarieprogrammet. Sedan finns det masterprogram man kan söka efter receptarieprogrammet för att "läsa upp" till apotekare>>, men det är mycket svårt att komma in på det.

    Bästa hälsningar

    ANNA