Reem
    Vad är skillnaden mellan att klara ett program av universitet eller högskolan? Finns det nåt jämförelse när det gäller jobb ansökning t.ex eller under studier?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!

    Var god se info på Framtid.se/studier/hogskola-universitet

    innan man kommer in på avancerad eller forskarnivå är set i princip ingen skillnad på universitet och högskola i Sverige. De som läser på grundnivå, ex. kandidatprogrammet, märker ingen skillnad mellan högskolor och universitet i Sverige.

    Mvh
    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare