Alaa
    Undrar vad ubpv16, har en vän som sökt högskola till biomedicinsk analytiker och det stod med och vi undrar vad det är för något.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Alaa,

    kontakta gärna ansvarig för den sida där det står den förkortning som du undrar över. Om det står på Antagningsbeskedet som man fick när man sökte till en svensk högskoleutbildning - kan svar ges av de som jobbar med antagning till lärosätena, www.antagning.se - du kan t.ex ringa till Antagning.se - tel.nr 0771-550720 tel.tid på vardagar kl.9-16.

    Det är ingen vanlig eller ofta använd förkortning som du nämner, därför vet jag inte vad det skulle kunna vara. Om du uppger en hemsida var den används, kanske jag kan gissa eller fråga någon sakkunnig och då kunna svara dig.

    Vänligen
    Julia syv