Hanna
    Hejsan!

    Jag pluggar nu via komvux och har snart fått mitt slutbetyg samt att jag har i stort sett högsta betyg i alla ämnen som jag har läst. Hur stor är chansen att komma in på ett universitet utomlands då det står "12 årig utblidning" som krav. Sen står det även att man behöver ett "letter of recommendation", men hur får man ett sånt när man inte haft en lärare på hur många år som helst som nog inte ens lever idag. Är det kört då?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, fråga om rektor på komvux kan skriva ”letter of rec”.

    Dukligt jobbat, högsta betyg i många kurser!

    Lycka till!

    Studie- och yrkesvägledare